ΤΑ 5 ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟ

Το τι πρέπει να μη φας μέσα στις γιορτές πιθανώς το γνωρίζεις. Το τι πρέπει να φας οπωσδήποτε όμως στα γιορτινά τραπέζια είναι ακόμα πιο σημαντικό! Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας φτιάχνει τη λίστα με όσα ΠΡΕΠΕΙ να φάμε.

shutterstock_-500561740-600x600

1.      Φιλέτο γαλοπούλας

Όπως είναι γνωστό η άπαχη πρωτεΐνη θα σε βοηθήσει να χορτάσεις δίνοντάς σου ελάχιστες θερμίδες. Συγκεκριμένα όμως, η γαλοπούλα περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ το οποίο βελτιώνει τη διάθεση και με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγεις το συναισθηματικό φαγητό και θα μπορέσεις να οριοθετήσεις καλύτερα τη διατροφή σου.

2.      Πράσινη σαλάτα

Αρκεί να γνωρίζεις ότι ένα ολόκληρο μαρούλι σου δίνει μόλις 17 θερμίδες. Καταναλώνοντας 30 γραμμάρια φυτικές ίνες ημερησίως, μπορείς να χάσεις βάρος, σύμφωνα με διάφορες έρευνες, χωρίς να αλλάξεις τίποτα άλλο στη διατροφή σου.

3.      Κάστανα ή αποξηραμένα φρούτα για παράδειγμα δαμάσκηνα

Θα τα βρεις σε αρκετά από τα γιορτινά εδέσματα (στην γέμιση της γαλοπούλας, σε κάποιο ρόλο κρέατος ή μέσα στις σαλάτες). Έχει βρεθεί πως ο λόγος για τον οποίο το στομάχι σου έχει πάντα χώρο για γλυκό, σχετίζεται με την ανάγκη σου για διαφορετικές υφές και διαφορετικές γεύσεις.

Συνδυάζοντας το αλμυρό με το γλυκό, είναι πολύ πιθανό να κατορθώσεις στη συνέχεια του γεύματος να περιορίσεις την ποσότητα του γλυκού που θα καταναλώσεις και να νιώθεις περισσότερο ικανοποιημένη και χορτάτη.

4.      Ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο ή αβοκάντο

Τα καλά λιπαρά ενεργοποιούν το μεταβολισμό και βοηθούν σημαντικά στο αδυνάτισμα. Έχουν αρκετά καλό βαθμό κορεσμού και η κατανάλωση τους θα σε κρατήσει χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

5.      Τυρί

Το τυρί έχει βρεθεί πως ενισχύει τις καύσεις χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητα του σε ασβέστιο. Βέβαια, τα τυριά έχουν μεγάλη θερμιδική αξία, οπότε θα πρέπει να προσέξεις την ποσότητα που θα φας. Καλό είναι να γνωρίζεις πως σε περίπτωση που φουσκώνεις εύκολα και πάσχεις από ευερέθιστό έντερο, ιδανικά θα πρέπει να προτιμήσεις κάποιο σκληρό τυρί για παράδειγμα γραβιέρα η παρμεζάνα.

Γενικές οδηγίες διατροφής στα γιορτινά δείπνα

«Τις ημέρες που θα ακολουθήσουν, μετά τις γιορτές αλλά και ανάμεσα στα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, καλό είναι να δώσεις έμφαση σε μια διατροφή πλούσια σε άπαχη πρωτεΐνη, παρόλο που μπορεί να αισθάνεσαι πως έχεις καταναλώσει αρκετό κρέας», τονίζει η Κλειώ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: #30DayChallenge: 1 νούμερο μικρότερο μέχρι τις γιορτές με το πλάνο του SHAPE!

Στην πραγματικότητα, τα γλυκά και τα συνοδευτικά είναι αυτά που ευθύνονται περισσότερο για την άνοδο της ζυγαριάς, οπότε ενισχύοντας τις πρωτεΐνες θα έχεις καλύτερο αποτελέσμα.

Αν κρίνεις πως μία ημέρα αποτοξίνωσης θα σε βοηθήσει ψυχολογικά να κάνεις μια καλύτερη επανεκκίνηση σε διατροφή σου, τότε μη διστάσεις να φας για μία ημέρα φρούτα σαλάτες και γιαούρτια.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να μην κάνεις υπερβολές και να μη λειτουργήσεις με βάση το όλα η τίποτα. Ο οργανισμός σου καταλαβαίνει αν θα κατανάλωσεις 7000 kcal ή 14.000 kcal!

(όπως δημοσιεύτηκε στο shape.gr)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s