ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΙΤΑ DASH ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΥΠΕΡΤΑΣΗ

Δίαιτα DASH για την υπέρταση. Η διαιτολόγος- διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας προτείνει ένα επταήμερο πλάνο διατροφής για να ρυθμίσουμε την υψηλή πίεση.

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση εμφανίζεται πλέον, σε όλες τις ηλικίες και συνδέεται άμεσα με τον τρόπο ζωής και διατροφής. Πριν καταφύγεις στα φάρμακα, προσπάθησε να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές που χρειάζεται στην καθημερινότητά σου και βοήθησε τον οργανισμό σου να λειτουργήσει ομαλά (με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σου).

Το πρώτο και κύριο είναι να μπορέσεις να αποκτήσεις ένα υγιές και σταθερό βάρος.

Καλύτερα να διατηρήσεις ένα βάρος λίγο λιγότερο επιθυμητό, παρά να υπερβάλλεις και στη συνέχεια να κάνεις το φαινόμενο yoyo.

Η σταθερότητα στο βάρος βοηθάει και την πίεση να μένει σταθερή.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Detox Σεπτεμβρίου: Πώς θα κάνεις συναισθηματική και σωματική αποτοξίνωση

Έπειτα, είναι σημαντικό να περιορίσεις το αλάτι και τέλος, να έχεις μια σταθερή φυσική δραστηριότητα αν γίνεται καθημερινά.

«Σύμμαχός σου σε όλα αυτά θα είναι η δίαιτα DASH που σύμφωνα με έρευνες βοηθάει σημαντικά στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή, αλλά δίνει περισσότερο έμφαση σε φρούτα και λαχανικά (που είναι πλούσια σε κάλιο και δρουν ανταγωνιστικά με το νάτριο), σε άπαχα γαλακτοκομικά και άπαχες πρωτεΐνες», τονίζει η διαιτολόγος.

Προτεινόμενο μενού

Δευτέρα

  • Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα + 3 κουτ. της σούπας βρώμη + κανέλα + 1 κ.γλ. χαρουπόμελο
  • Δεκατιανό: 2 φρούτα, 5 καρύδια
  • Μεσημεριανό: 120 γρ. κοτόπουλο ψητό στο φούρνο με 1 μικρή πατάτα, 1 μεγάλη πράσινη σαλάτα
  • Απογευματινό: 1 γιαούρτι + 2 φρούτα
  • Βραδινό: 1 φέτα ψωμί, 1 αυγό ποσέ, 1 μεγάλη σαλάτα αγγούρι-ντομάτα

Τρίτη

  • Πρωινό: 1 χυμός πορτοκάλι, 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης (ολικής άλεσης)
  • Δεκατιανό: smoothie (1 ποτήρι γάλα + 2 φρούτα)
  • Μεσημεριανό: 2 μικρά μπιφτέκια, μια μεγάλη σαλάτα βραστών λαχανικών
  • Απογευματινό: 2 φρούτα
  • Βραδινό: 1 γιαούρτι + 5 καρύδια + 1 κουτ. μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη + 2 παξιμαδάκια μπουκίτσες (ολικής άλεσης)

Τετάρτη

  • Πρωινό: 1 γιαούρτι + 3 κουτ. της σούπας μούσλι + 1 φρούτο
  • Δεκατιανό: 2 φρούτα, 5 καρύδια
  • Μεσημεριανό: 1 ½ φλυτζάνι μπάμιες, 2 κουτ. της σούπας τυρί cottage, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
  • Απογευματινό: 1 ποτήρι γάλα, 1 φρούτο, 2 κρακεράκια ολικής άλεσης
  • Βραδινό: 1 μικρό μπιφτέκι, 1 μεγάλη πράσινη σαλάτα

Πέμπτη

  • Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα, 1 φέτα ψωμί, 1 αυγό βραστό
  • Δεκατιανό: 1 χυμός πορτοκάλι
  • Μεσημεριανό: 120 γρ. σαρδέλες στο φούρνο, μια μεγάλη σαλάτα ρόκα με 5 καρύδια
  • Απογευματινό: 1 γιαούρτι + 2 φρούτα
  • Βραδινό: 2 παξιμαδάκια ολικής άλεσης, 1 κουτ. της σούπας κατίκι, 1 πιάτο ψητά λαχανικά

Παρασκευή

  • Πρωινό: 1 φέτα ψωμί, ½ αβοκάντο
  • Δεκατιανό: smoothie (1 ποτήρι γάλα + 2 φρούτα)
  • Μεσημεριανό: 1 ½ φλυτζάνι μαυρομάτικα σαλάτα, 2 κουτ. της σούπας τυρί cottage, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
  • Απογευματινό: 2 φρούτα
  • Βραδινό: 1 γιαούρτι, 5 καρύδια

Σάββατο

  • Πρωινό: 1 γιαούρτι + 2 φρυγανιές με χαρουπόμελο
  • Δεκατιανό: 2 φρούτα
  • Μεσημεριανό: 1 ½ φλυτζάνι μακαρόνια με κόκκινη σάλτσα με λαχανικά και άφθονα μυρωδικά (σαν ρατατούιγ λαχανικών), μια μεγάλη σαλάτα ρόκα με 5 καρύδια
  • Απογευματινό: 2 φρούτα
  • Βραδινό: 1 ποτήρι γάλα + 3 κουτ. της σούπας βρώμη + κανέλα + 1 κ.γλ. χαρουπόμελο

Κυριακή

  • Πρωινό: smoothie (1 ποτήρι γάλα + 2 φρούτα)
  • Δεκατιανό: 2 φρούτα, 5 καρύδια
  • Μεσημεριανό: 120 γρ. φιλέτο γαλοπούλας στο wok με λαχανικά, 1 φλυτζάνι ρύζι καστανό (προαιρετικά 1 κουτ. της σούπας σόγια σος με μειωμένο νάτριο)
  • Απογευματινό: 1 γιαούρτι
  • Βραδινό: 2 παξιμαδάκια ολικής άλεσης, 1 κουτ. της σούπας κατίκι, 1 πιάτο ψητά λαχανικά

 

(όπως δημοσιεύτηκε στο shape.gr)

Κράτα τοΚράτα το

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s