ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

Συνέντευξη στο frapress.gr

Η Κλειώ Δημητριάδου είναι η Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος της καρδιάς μας του Χαροκοπείου πανεπιστημίου παρακαλώ κι έχει κάνει Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία- Life Coaching στο Καποδιστριακό πανεπιστήμιο.

μυστικά διατροφής

Πολύ υπομονετική και γλυκιά, ακόμα και τις αυστηρές στιγμές της, ξέρει πως να σε εμψυχώσει και να σου φτιάξει το τέλειο πρόγραμμα διατροφής. Εγώ τη ξανασυνάντησα με τη Τζένη Μελιτά στα πλαίσια ενός διαγωνισμού της κι εξασφάλισα sos συμβουλές διατροφής. Τις εφαρμόζω ήδη. Εσείς;

μυστικά διατροφής

1. Υπάρχουν τροφές παγίδες, τις οποίες τρώμε γιατί θεωρούμε ότι έχουν λιγότερες θερμίδες, ενώ στην πραγματικότητα κρύβουν ζάχαρη κι αλάτι;

Πρέπει να κάνουμε διευκρινίσουμε το εξής: και τα δύο είναι ανθυγιεινά αλλά η ζάχαρη μας δίνει θερμίδες (μάλιστα 4 ανά γραμμάριο), ενώ το αλάτι όχι. Κρυμμένη ζάχαρη υπάρχει παντού και ειδικά στα αρτοσκευάσματα (πχ. ψωμιά, κριτσίνια, μπάρες δημητριακών κλπ). Ακόμη, τη βρίσκουμε σε διάφορα επιδόρπια γιαουρτιού αλλά και σε πολλά ροφήματα που υποτίθεται ότι είναι καφές αλλά είναι στην πραγματικότητα… γαλακτομπούρεκα! Το αλάτι υπάρχει, επίσης, παντού αλλά πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα τις κονσέρβες και τα αλλαντικά ακόμα και τα light. Καλό είναι να διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων, όπου αυτές υπάρχουν.

2. Είναι δικαιολογημένος ο χαμός που έγινε με το κινόα, υποφαές, τη ζέα, τη βρώμη και το νερό με λεμόνι; Αν τα υιοθετήσουμε θα δούμε πράγματι μεγάλες αλλαγές στον οργανισμό μας;

Δεν υπάρχει μαγικό στη διατροφή. Αν υπήρχε εξάλλου όλοι θα ήταν εξαιρετικά υγιείς και αδύνατοι. Τα superfoods είναι μια μόδα και μάλιστα μια χρήσιμη μόδα εφόσον μόνο καλό μπορούν να κάνουν, ακόμα και αν οι ισχυρισμοί που τα ακολουθούν είναι υπερβολικοί. Από την άλλη το νερό με το λεμόνι μπορεί να είναι επικίνδυνο τόσο για τα δόντια όσο και για το στομάχι μας και σίγουρα δεν κάνει τα θαύματα που υπόσχεται.

3. Υπάρχει κάποιο μυστικό διατροφής που να μας βοηθάει αν έχουμε λιπαρή επιδερμίδα ή μαλλιά; Τι κάνει το πρόσωπο να λάμπει;

Τόσο η υγεία των μαλλιών όσο και του δέρματος επηρεάζονται άμεσα από τη διατροφή μας. Συγκεκριμένα βοηθούν: οι βιταμίνες Α (μαργαρίνη, ιχθυέλαια, συκώτι, κρόκος αυγού), C (εσπεριδοειδή, ντομάτες, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι), Ε (σολομός, όσπρια, αμύγδαλα, φυλλώδη λαχανικά, ελαιόλαδο, σησαμέλαιο), ο ψευδάργυρος (οστρακοειδή, γαλοπούλα, μανιτάρια) και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (ψάρια, γαλακτοκομικά, αυγά σολομός, κουνουπίδι, αβοκάντο, ξηροί καρποί).

μυστικά διατροφής

4. Τι πρέπει να περιλαμβάνεται στη διατροφή μας για να γλιτώσουμε απ’ τις ιώσεις που κυκλοφορούν; Αν τελικά κρεβατωθούμε ποιες είναι οι τροφές που θα κάνουν το θαύμα για να συνέλθουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα;

Η βιταμίνη C βοηθάει στην πρόληψη των κρυολογημάτων και πολύ λιγότερο αφού έχουμε νοσήσει, οπότε την προσλαμβάνουμε πριν κρεβατωθούμε! Δε βρίσκεται μόνο στα εσπεριδοειδή αλλά και στα ακτινίδια, τις φράουλες, το μπρόκολο, τις ντομάτες, τις πιπεριές και τις πατάτες. Άλλα συστατικά που βοηθούν είναι το σελήνιο, ο σίδηρος και τα ω-3 λιπαρά οξέα. Αν τελικά αρρωστήσουμε, θα μας βοηθήσει μια ελαφρά διατροφή με σουπίτσες, συμπληρώματα echinacea (ενός φυτού που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα) και αφεψήματα όπως το χαμομήλι και το τσάι του βουνού με λίγο μέλι.

 μυστικά διατροφής

Για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές, μπορείτε να επισκεφτείτε και το site της Κλειούς, αλλά και να κλείσετε ραντεβού για την πιο θετική διατροφική εμπειρία!

Advertisements

One thought on “ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΜΥΣΤΙΚΑ

  1. Παράθεμα: Κρυμμένες Θερμίδες: Τροφές Με Ζάχαρη Και Αλάτι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s