TA ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΑΣ

«Η ντομάτα και τα παντζάρια απαγορεύονται στη δίαιτα»;; και άλλα τέτοια παλαβά ακούγονται καθημερινά στα διαιτολογικά γραφεία. Σύμφωνα με κάποιες παλιές υποθέσεις, τα τρόφιμα έχουν χωριστεί αυθαίρετα σε καλά και κακά, χωρίς όμως, να υπάρχει κάποια επιστημονική υποστήριξη. Ας δούμε τα τρόφιμα ανά ομάδα μήπως ξεδιαλύνουμε λίγο το τοπίο:

  • Γαλακτοκομικά: δε θα ξεκινήσω συζήτηση για το γάλα, το οποίο κοντεύει να κατηγορηθεί ακόμα και για το χρέος της χώρας. Θα πω απλά ότι σε αυτή την κατηγορία σημασία έχει το ποσοστό των λιπαρών. Για το γάλα και το γιαούρτι, η ιδανική επιλογή είναι τα ημίπαχα και όχι τα πλήρη ή αυτά με μηδέν λιπαρά. Καλή ιδέα είναι και τα φυτικά γάλατα, αν και χρειάζεται προσοχή γιατί αρκετά από αυτά έχουν άφθονη ζάχαρη. Από εκεί και έπειτα, τα περισσότερα τυριά έχουν μπόλικα λιπαρά, και γι΄ αυτό καλό είναι να τρώμε μικρή ποσότητα ή να επιλέγουμε τη light εκδοχή τους.
  • Φρούτα και λαχανικά: είναι όλα καλά και επιτρεπτά. Ναι όλα, και οι ντομάτες και οι μπανάνες και τα σταφύλια. Στα λαχανικά χρειάζεται μια προσοχή στο λάδι που θα προσθέσουμε και στα φρούτα η ποσότητα που θα καταναλώσουμε.
  • Ψωμί/ δημητριακά: οι γνωστοί και αγαπημένοι υδατάνθρακες. Εδώ τα πράγματα πρέπει να είναι «μαύρα», καλό είναι δηλαδή, να επιλέγουμε τρόφιμα από αυτή την κατηγορία που να είναι ολικής άλεσης, όπως ψωμί/ ρύζι/ ζυμαρικά/ δημητριακά/ παξιμάδια κλπ. Χάρη στις φυτικές ίνες, μας χορταίνουν περισσότερο και υπερέχουν των επεξεργασμένων τροφών καθώς μεταβολίζονται πιο εύκολα και είναι ιδανικότερα για δίαιτα.
  • Πρωτεΐνες: τις χρειαζόμαστε σε μια ισορροπημένη δίαιτα αλλά όσο γίνεται στην πιο άπαχη μορφή τους. Αφαιρούμε πέτσες και ορατό λίπος και επιλέγουμε καλύτερα τα καθαρά κομμάτια πχ. φιλέτο ή στήθος κοτόπουλο. Αντίθετα, τα ψάρια τα θέλουμε λιπαρά πχ. σαρδέλες, σολωμό, γιατί περιέχουν τα ευεργετικά ω-3 λιπαρά οξέα.
  • Λιπαρά: εδώ και αν γίνεται ο χαμός. Προσπαθούμε να προσλαμβάνουμε κυρίως ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς με μέτρο, όμως, στην ποσότητα γιατί μιλάμε για δίαιτα. Οι τελευταίες έρευνες αποκαθιστούν και τη θέση του βουτύρου στη διατροφή μας, εξοστρακίζοντας τα επεξεργασμένα λιπαρά.

Ας μην τρελαινόμαστε λοιπόν, το καλό και το κακό στη διατροφή είναι σχετικά.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s