ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στις 31 Μαΐου ήταν η παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος. Οι περισσότεροι καπνιστές εκτός από την αναμενόμενη ανησυχία που έχουν για το αν θα καταφέρουν να κόψουν το κάπνισμα, έχουν μεγάλο άγχος και για το βάρος που ενδεχομένως να πάρουν. Συνήθως βέβαια αυτό το «ενδεχομένως» να είναι η απόλυτη σιγουριά με βάση κάποια προηγούμενη προσπάθειά τους ή σύμφωνα με τις μαρτυρίες φίλων και γνωστών…

Σε ένα μόνιμο καπνιστή, η διακοπή του τσιγάρου μπορεί να σημαίνει 10% μείωση των καύσεών του, το οποίο σε συνδυασμό με την πείνα που συνήθως παρατηρείται και τον εκνευρισμό που ακολουθεί, είναι το κατάλληλο σχήμα για να παχύνει κάποιος. Καλό είναι λοιπόν να αυξηθεί η φυσική δραστηριότητα η οποία θα αυξήσει τις καύσεις και θα βοηθήσει στην παραγωγή καλών ορμονών ώστε να βελτιωθεί και η διάθεση! Από εκεί και έπειτα καλό είναι να ενισχυθεί η διατροφή με φυτικές ίνες, φρούτα και λαχανικά δηλαδή, που έχουν χαμηλό θερμιδικό φορτίο και βοηθούν στον καλύτερο κορεσμό. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα ρυθμιστεί καλύτερα και το σάκχαρο και θα εκλείψουν οι υπογλυκαιμίες που οι περισσότεροι περιγράφουν (ή τουλάχιστον θα περιοριστούν). Στην πραγματικότητα εξάλλου, τα γλυκά δεν έρχονται να καλύψουν το χαμηλό σάκχαρο, αλλά να αποτελέσουν υποκατάστατα της ικανοποίησης που έπαιρνε ο καπνιστής.

Έρευνες έδειξαν πως τα όξινα τρόφιμα και τα γαλακτοκομικά έχουν καλή επίδραση στους πρώην καπνιστές, καθώς η γεύση τους δεν έχει συνδυαστεί με το τσιγάρο και έτσι μειώνεται η διάθεση για αυτό (σχεδόν κανείς δεν έφαγε ένα γιαουρτάκι και μετά να θέλει να ανάψει ένα τσιγάρο για να ευχαριστηθεί). Επειδή βέβαια, το κάθε άτομο είναι διαφορετικό, θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό να καθίσει κανείς και να φτιάξει δύο λίστες: μία με τα τρόφιμα που τον ωθούσαν να καπνίσει (συνήθως τα λιπαρά, τα πικάντικα και ο καφές) και να τα αποφεύγει, μέχρι να νιώσει σίγουρος για τον εαυτό του και μια άλλη λίστα με όσα δεν του προκαλούν κάποιον συνειρμό για κάπνισμα και να τα εντάξει περισσότερο συχνά στη διατροφή του.

Σίγουρα η διατροφή διορθώνεται πολύ πιο εύκολα από το να υποτροπιάσει κανείς στο κάπνισμα. Γι’ αυτό το λόγο, και ενώ καλό είναι να έχουμε μαζί μας πάντα κάποιο φρούτο ή κομμένα λαχανικά για ώρα ανάγκης, είναι προτιμότερο να φάμε κάτι μη προγραμματισμένο, παρά να ανάψουμε ένα τσιγάρο που θα πάει την προσπάθειά μας πολύ πίσω.

(όπως δημοσιεύτηκε στο savoirville.gr)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s