ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΗ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

frouta-kai-laxanika-tou-mah-gia-ygeia-kai-adunatisma-savoir ville

Η θερμοκασία ανεβαίνει και η φύση βοηθά συνωμοτικά στην προσπάθεια για υγιεινή διατροφή και αδυνάτισμα! Όσο ο καιρός βελτιώνεται, η όρεξη περιορίζεται και η ποικιλία των φρούτων και λαχανικών της εποχής δίνει άπειρες επιλογές για ένα πρόγραμμα διατροφής χορταστικό και λιγότερο μονότονο. Το Μάιο λοιπόν, έχουμε στη διάθεσή μας:

•    βερίκοκα: χάρη στα καροτενοειδή βοηθούν στο μαύρισμα, και χάρη στη βιταμίνη Α ενισχύουν την όρασή μας. Περιέχουν επίσης, βιταμίνη C.
•    μούσμουλα: βοηθούν σημαντικά στη λειτουργία του εντέρου και στη μείωση της χοληστερόλης (φυτικές ίνες). Περιέχουν βιταμίνη Α, ασβέστιο, σίδηρο, χαλκό, μαγνήσιο, μαγγάνιο και φώσφορο.
•    πεπόνια: μειώνουν την πίεση λόγω του καλίου που περιέχουν, βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και περιέχουν βιταμίνη C και βιταμίνη Α.
•    ροδάκινα: εύκολα στη μεταφορά τους, αντικαθιστούν τα μήλα και τα αχλάδια του χειμώνα με μια αρκετά πιο γλυκιά γεύση. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C, σίδηρο και κάλιο.
•    φράουλες: μια καλή λύση για όσους αγαπούν τα γλυκά (όχι βουτηγμένες σε ζάχαρη, αλλά σε στέβια ή σε κάποιο άλλο υποκατάστατο), οι φράουλες έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και συγχρόνως βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης. Περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνη C, K και μαγγάνιο.
•    αγκινάρες: περιέχουν βιταμίνη C, μαγνήσιο, σίδηρο, χαλκό. Μειώνουν τη χοληστερόλη, βοηθούν το πεπτικό σύστημα και έχουν αντικαρκινική δράση.
•    αρακά: παρ’ όλο που έχει περισσότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα πράσινα λαχανικά, αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης Α, Κ, C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (κυρίως φυλλικό οξύ). Βοηθά λοιπόν, στην καλή λειτουργία του εντέρου, στον κορεσμό και στη μείωση της χοληστερόλης.
•    φασολάκια: χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες, μπορούν να καταναλωθούν είτε ως σαλάτα είτε ως μαγειρευτό φαγητό (μόνα τους ή μαζί με κάποιο κρεατικό). Μας δίνουν βιταμίνες Α, Κ, Cβιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο.
•    κολοκυθάκια: είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, γεγονός που τα καθιστά αντικαρκινικά και χάρη στη βιταμίνη Α δρουν υπέρ της καλής υγείας των ματιών μας. Περιέχουν ακόμη,βιταμίνη C και ελάχιστες θερμίδες.
•    κρεμμύδια: έχουν αντικαρκινική και αντιμικροβιακή δράση και βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης και πίεσης. Αποτελούν πηγές φυτικών ινών, χρωμίου, μαγγανίου, ασβεστίου, καλίου και φυλλικού οξέος.
•    παντζάρια: είναι λίγο παρεξηγημένα ότι παχαίνουν, αλλά στην πραγματικότητα έχουν 31 θερμίδες ανά φλυτζάνι. Έρευνες δείχνουν ότι ενισχύουν την αντοχή των αθλητών (γι’ αυτό και έχει γίνει τόσο δημοφιλής ο χυμός τους), έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ικανότητες και δρουν ενάντια στην οστεοπόρωση χάρη στο μαγνήσιο που περιέχουν.

Οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ και όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και ο σίδηρος συμβάλουν σημαντικά στη βελτίωση του μεταβολισμού. Πριν λοιπόν αρχίσουμε να κόβουμε τρόφιμα για να αδυνατίσουμε, ας προσθέσουμε κάποια που θα μας χορτάσουν και θα βελτιώσουν τις καύσεις μας!

(όπως δημοσιεύτηκε στο savoirville.gr)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s