Η ΦΥΣΗ ΣΤΟ ΦΛΙΤΖΑΝΙ

Image

«Η τροφή σου, το φάρμακο σου» σύμφωνα με τον Ιπποκράτη και σίγουρα η φύση αποδεικνύει ότι έχει προνοήσει για αυτό. Εκτός από τα τρόφιμα, έχουμε στη διάθεσή μας τα βότανα που έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Η τάση της σύγχρονης διατροφολογίας και ιατρικής τείνει να επιστρέφει σε περισσότερο φυσικές αρχές και μεθόδους, οι οποίες αναφέρονται παραδόξως ως εναλλακτικές. Δε θα πω ότι τα βότανα είναι κατάλληλα για όλες τις παθήσεις ή ότι θεραπεύουν τα πάντα. Για τα μικρά όμως που μας ταλαιπωρούν, δεν έχουμε να χάσουμε κάτι, αν στραφούμε πρώτα στη φύση και στη συνέχεια καταφύγουμε στα τυπικά σκευάσματα.              

Τα βότανα μπορεί να προέρχονται  από άνθη, θάμνους, δέντρα, φύκια,  βρύα, μανιτάρια κτλ. και μπορεί να τα συναντήσουμε ως βάμματα, εγχύματα, αφεψήματα, αιθέρια έλαια, σιρόπια, αλοιφές και καταπλάσματα. Η πιο εύκολη χρήση τους στην καθημερινότητα είναι τα αφεψήματα. Εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για μια πολύ οικονομική λύση καθώς μπορούμε να τα προμηθευτούμε και «χύμα», είναι ελληνικά προϊόντα και μια πολύ καλή παρέα για όταν θέλουμε να γευτούμε κάτι χωρίς θερμίδες. Είναι ακόμη ένας ιδανικός τρόπος να καταναλώνουμε την απαραίτητη ημερήσια ποσότητα υγρών και να αντικαταστήσουμε έναν από τους πολλούς καφέδες που μπορεί να πίνουμε.1 (1)

Συνταγές για τις καθημερινές «ταλαιπώριες»

  • Αϋπνία: χαμομήλι, τίλιο. Αν τα παραπάνω δεν πιάσουν προσθέστε κράταιγο και βαλεριάνα. Καταναλώστε κατά προτίμηση το απόγευμα και όχι τελευταία στιγμή, καθώς χρειάζονται λίγη ώρα για να δράσουν.
  • Αδυνάτισμα/ κυτταρίτιδα: πράσινο τσάι, λουίζα, ταραξάκο. Πιείτε 2 φλυτζάνια καθημερινά και θα με θυμηθείτε. Το πράσινο τσάι ενισχύει τις καύσεις και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και η λουίζα και το ταραξάκο βοηθούν στην αποβολή των τοξινών καθώς έχουν διουρητική δράση. Sos δεν κάνει θαύματα αν τρώτε τον άμπακο  ;)
  • Κατάθλιψη: βασιλικός, βαλσαμόχορτο, αγγελική. Βότανα με αντικαταθλιπτικές ιδιότητες, βοηθούν τη διάθεση και παρέχουν ηρεμία.
  • Κρυολόγημα: εχινάτσια, λευκό τσάι, τζίντζερ, λεμόνι. Η εχινάτσια ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, το λευκό τσάι έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, το τζίντζερ παρέχει αντιπυρετική και αντιμικροβιακή δράση και τέλος το λεμόνι προσφέρει τη γνωστή βιταμίνη C.
  • Προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο: κρόκος Κοζάνης. Προλαμβάνει τα δυσάρεστα συμπτώματα… Συστήνεται μετά από παράκληση φίλων, συνεργατών και αγαπημένων…
  • Πεπτικό σύστημα (δυσπεψία/ φούσκωμα κλπ): δίκταμο, χαμομήλι, μάραθος, δυόσμος. Βοηθούν στην καλύτερη χώνεψη και ανακουφίζουν από καούρες ή πόνους από κολίτιδα
  • Ενέργεια: μέντα, πράσινο τσάι, δενδρολίβανο. Αντικαταστήστε ένα φλιτζάνι καφέ με τον παραπάνω συνδυασμό και κερδίστε σε αντιοξειδωτικά.

(όπως δημοσιεύτηκε στο savoirville.gr)

αρχική φωτογραφία/ food styling: Χατζηγεωργίου Μυρσίνη http://www.flickr.com/photos/hatmir/

Tips

  • χρησιμοποιείστε μια καφετιέρα και βάλτε όλα τα βότανα μέσα στο φίλτρο ώστε να μη χρειαστεί να βράζετε και να σουρώνετε
  • προσθέστε σύμφωνα με τις γευστικές σας προτιμήσεις κανέλλα, γλυκάνισο, λεμονανθούς κλπ. για να αλλάζετε γεύσεις
  • δε χρειάζονται υπερβολές. 1-2 φλιτζάνια καθημερινά είναι αρκετά. Αν θέλετε να καταναλώνετε περισσότερο, φροντίστε να φτιάχνετε τα αφεψήματα σας πιο αραιά.       

      votana

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s