ΟΙ ΜΑΜΑΔΕΣ, ΟΙ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ…

Image

Την προηγούμενη βδομάδα ήμουν καλεσμένη στα σχολεία της Γκράβας, για να μιλήσω στα παιδάκια της δευτέρας δημοτικού. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία, η οποία όμως με οδήγησε σε κάποιους προβληματισμούς… Μετά από προτροπή των δασκάλων τους, οι μαθητές είχαν κρατήσει ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο καταγραφής των τροφίμων που κατανάλωσαν. Πέρα από τα πολλά χαριτωμένα «κουρασάν», τα περισσότερα γεύματα περιείχαν κυρίως μακαρόνια, ρύζι, πατάτες και τοστ.

Αυτά τα τρόφιμα, βρίσκονται στη βάση της παιδικής πυραμίδας διατροφής και σίγουρα είναι εύκολα στην παρασκευή τους και ιδιαιτέρως αρεστά στα παιδιά. Καταλαβαίνω και τη μαμά που δεν προλαβαίνει και τη γιαγιά που δε θέλει να χαλάει χατήρια, από την άλλη όμως, τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται 30-31 γρ. πρωτεΐνης καθημερινά. Συγχρόνως, στο καθημερινό διαιτολόγιο ενός παιδιού θα πρέπει να περιλαμβάνονται 2-4 ισοδύναμα φρούτων, 2-4 ισοδύναμα γαλακτοκομικών και τουλάχιστον 1 μερίδα λαχανικών με κάθε γεύμα.

Τα παιδιά πρέπει να εκτεθούν πάρα πολλές φορές στη θέα ενός τροφίμου μέχρι να αποφασίσουν αν θα το καταναλώσουν ή όχι. Είναι λοιπόν σημαντικό, να υπάρχουν πάνω στο τραπέζι όλα τα φαγητά, ακόμα και αυτά που δε θέλουν να δοκιμάσουν, ώστε να τα βλέπουν και είναι πιθανό στη συνέχεια να τους δώσουν μια ευκαιρία. Δε θα πρέπει βέβαια να υπάρχει καθόλου πίεση γιατί τότε θα δημιουργηθεί μια άσχημη αίσθηση για το εκάστοτε φαγητό.

Συγχρόνως, οι γονείς ή όποιος βρίσκεται στο σπίτι κατά τη διάρκεια του γεύματος θα πρέπει να αποτελεί το πρότυπο ώστε να το μιμηθεί και το παιδί.

Το έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο post αλλά είναι σημαντικό να μην υπάρχει ούτε επιβράβευση ούτε τιμωρία με το φαγητό. Τη στιγμή που θα ειπωθεί πχ. το: «φάε τις φακές σου για να φας σοκολάτα», οι φακές γίνονται το κακό φαγητό και η σοκολάτα εξυψώνεται στις προτιμήσεις του παιδιού.

Μια καλή λύση είναι να σερβίρεται το φαγητό που το παιδί αρνείται να φάει πριν από εκείνο που του αρέσει. Για παράδειγμα, μπορεί να εμφανιστεί στο τραπέζι η σαλάτα, όσο το φαγητό ας πούμε ζεσταίνεται. Ειδικά μετά το σχολείο που το παιδάκι μπορεί να πεινάει περισσότερο, είναι πολύ πιθανό να υποκύψει στη σαλάτα, κυρίως αν εκείνη την ώρα μυρίζει έντονα και το αγαπημένο του φαγητό!

Για όλα τα φαγητά υπάρχουν τρόποι παρουσίασης και παρασκευής ή και κρυψίματος (πχ. λαχανικά μέσα στον πουρέ), ώστε να ενταχθούν στο διαιτολόγιο των παιδιών. Λίγη καλή θέληση χρειάζεται!

Image

(μια ενδεικτική υγιεινή ημέρα, όπως τη φτιάξαμε μαζί με τους μαθητές της δευτέρας δημοτικού)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s